Ako zvládnuť krízovú komunikáciu

Pokoj. Novinár nie je nepriateľ, no príprava nezaškodí nikomu. Prinášame pár rýchlych tipov, na čo sa zamerať pred rozhovorom s médiami.


Stačí 1 malá chyba, ktorú zle odkomunikujete, médiá sa jej chytia, nafúknu ju a to, čo ste rokmi poctivo budovali, môžete behom chvíle stratiť. Nezvládnutá krízová komunikácia už zapríčinila veľké problémy nejednej úspešnej spoločnosti. Ako zvládnuť krízovú komunikáciu? – toto sú naše tipy.

Zachovajte chladnú hlavu

Samozrejme, za akýchkoľvek okolností je vhodné riadiť sa týmto krédom, avšak v prípade krízovej komunikácie platí dvojnásobne. Hoci môže byť náročné nepodľahnúť vo vypätej situácii stresu, inej cesty niet. Panika vám nepomôže, práve naopak.

Identifikujte problém – navrhnite komunikačné riešenie

Najskôr je potrebné zistiť, čo sa stalo a prečo sa tak stalo. Zvolajte poradu s kľúčovými ľuďmi a spolu identifikujte problém. Máte to? Teraz je vhodné navrhnúť riešenie situácie a toho, ako problém zvládnete – nielen vo vzťahu ku zákazníkom, ale aj smerom do vnútra firmy i k médiám a širokej verejnosti.

Zabudnite na „bez komentára“

V prvom rade si zodpovedzte otázku či chcete, aby novinár napísal článok o vás – bez vás. Nechcete, však? A to je správne. Na vyjadrenie „bez komentára“ či dokonca na ignorovanie novinárskeho dopytu – obzvlášť v krízovej komunikácii – zabudnite. Komunikovať a vysvetľovať – to je cesta, ako zvládnuť krízovú komunikáciu, a to aj v prípade, že máte pocit, že nič objasňovať nemusíte.

Komunikujte naprieč médiami

Ak na webovej stránke nemáte kontakt pre médiá, čo najrýchlejšie ho doplňte. Vydajte stanovisko naprieč všetkými médiámi, v ktorom vysvetlíte problém, prečo sa stal a uvediete aj jeho riešenie. Stanovisko zverejnite aj na sociálnych sieťach a tu veľmi aktívne a trpezlivo komunikujte s fanúšikmi. Vyberajte si, komu a ako odpoviete, do hádok s hejtermi nechoďte – len vám to uškodí.

Najmite si expertov

Zvládnuť krízovú komunikáciu je ľahšie s odborníkmi, ktorí sa už v takejto situácii nachádzali, poznajú myslenie novinárov a majú kontakty na redakcie. Preto neváhajte a oslovte s prosbou o pomoc PR agentúru či freelancera. Pokiaľ si kladiete otázku, ako si vybrať tú správnu agentúru, vsaďte na referencie. Zavolajte známym, ktorí majú s PR agentúrami skúsenosť a zistite, ako sa im spolupracovalo. Ak ste si už PR agentúru vybrali, tak sa jej nezabudnite spýtať na to, aké má skúsenosti s krízovou komunikáciou.

Foto: pixabay.com