Toto je 7 trikov, ako poslať lepšiu tlačovú správu
Jednou z najstarších foriem komunikácie s médiami, sú tlačové správy. Účinný spôsob rýchleho predania faktov má však viac zádrhelov, ktoré si ich tvorcovia často neuvedomujú.
To, čo novinárov zaujíma, sú najmä fakty. Vecné, stručné a rýchle. Samotná správa má novinárovi poskytnúť všetky surové informácie, ktoré potrebuje. Existuje niekoľko spôsobov, ako to urobiť. Poďme teda na to:
1. Oslovte redaktora už v tele mailu
Personalizované oslovenie je účinné. Zvlášť, ak oslovujete menšiu skupinu novinárov. Na všeobecnom oslovení nie je nič zlé, niekedy sa vyslovene hodí. Ak však máte pre novinárov správu, ktorá by nemala ostať nepovšimnutá, pošlite maily s osobným oslovením.
2. Pracujete s dátami
Ten, kto už niekedy sedel na porade v redakcii vie, že jedným z najzaujímavejších artiklov sú dáta. Ak pošlete tlačovú správu s relevantnými dátami, máte šancu na úspech, aby sa dostala do vydania.
3. Grafy, čísla, tabuľky
Opäť, novinári milujú dáta. A ešte viac ich milujú, ak sa dajú vizualizovať. Tabuľka s číslami, graf, alebo ak si trúfate, tak aj infografika. To všetko sú veci, ktoré dokážu novinárov naozaj zaujať. Relevantné údaje pekne zoradené v tabuľke totiž vyzerajú oveľa dôveryhodnejšie, ako tvrdenia predstaviteľov firmy, ktorá správu komunikuje.
4. Nepoužívajte anglicizmy
Mnohí autori tlačových správ sa domnievajú, že ak použijú čo najviac anglicizmov, ich tlačová správa bude o to dôležitejšia. Nie, nie je to pravda. Správa musí byť zrozumiteľná a ihneď pochopiteľná.
5. Pridajte fotky
Najmä ak ide elektronické médiá, dobrá fotky sú vynikajúcim nástrojom, ako ozvláštniť tlačovú správu. Redaktor je v opačnom prípade donútený hľadať ilustračný záber. Má to ešte jednu výhodu – ak je fotografia dobrá, určite sa ocitne aj v sprievode iných článkov. Dajte si preto záležať na jej výbere.
6. Pridajte video
Internet je vizuálne médium, preto neváhajte pripojiť k vašej tlačovej správe video. Aj keď pôjde o ilustračné video, ktoré je na YouTube, či inej platforme. Novinári dokážu s videom ďalej pracovať nielen na svojich portáloch, ale aj na sociálnych sieťach. Nemusíte sa pritom priveľmi namáhať s produkciou. Stačí pripojiť napríklad ilustračné zábery z akcie, či výroby (podľa druhu správy).
7. Pridajte zvuk
V dobe, kedy sú veľmi populárne podcasty, môžete citáty nahrať aj na zvukový záznam. Tu si však dajte pozor na kvalitu zvuku. Nahrávka môže obsahovať citáty hlavných aktérov (tzv. hovoriace hlavy). Novinári si s takýmto materiálom vedia veľmi dobre poradiť.
Foto: pixabay.com