Toto sú trendy v komunikácii

V public relations existuje množstvo nástrojov a postupov, ktoré už roky overene fungujú. Na druhej strane, trendom a novinkám podlieha aj naša branža. Na to, ako sa bude vyvíjať oblasť komunikácie v nadchádzajúcom období, sa pozrela aj uznávaná expertka Diane Schwartz. Prinášame vám pohľad na tie najaktuálnejšie postupy i trendy, ktoré môžu fungovať aj vo vašej komunikácii:

  1. Stratégie: kľúčová záležitosť v PR, na ktorú nesmieme nikdy nesmieme zabudnúť. S klientom si vopred dohodnime, čo chceme dosiahnuť a ako to chceme dosiahnuť, bez toho spolupráca nebude fungovať.
  2. Storytelling: Médiami a sociálnymi sieťami hýbu príbehy a my ešte dodáme, že najmä tie vizuálne. Značka aj produkt môžu byť fantastické, no bez príbehu sú ako bez duše. Nechajme ich naše príbehy rozrozprávať zaujímavým známym ľuďom či influencerom.
  3. Influenceri: Sú stále v kurze a ešte nejaký čas budú. Spolupráce s nimi však dohadujme s citom. Niekedy klientovi pomôže menší, lokálny influencer, inokedy treba siahnuť po väčších menách. Koho teda voliť – to pomôže určiť aj zvolená komunikačná stratégia.
  4. Obsahový marketing: Píšme texty tak, ako to robia novinári. Neservírujme čitateľom nudné produktové správy, ponúknime im články, ktoré budú naozaj chcieť čítať.
  5. Dátový marketing: Povedzme si na rovinu, PR a marketing idú nielenže ruka v ruke, ale začínajú čoraz viac splývať. Začnime si preto sledovať aj marketingové dáta – pomôžu nám pri tvorbe kampaní.
  6. Umelá inteligencia: Trend, ktorý začína zasahovať aj naše spoločnosti. Chatbot vie napríklad komunikovať so zákazníkom a poslúžiť ako predavač. Niektoré značky už dnes využívajú napríklad virtuálne zrkadlo na predaj okuliarov, alebo filtre fotografií. Nezabúdajme však na to, že hlavnou zložkou komunikácie je vždy človek.
  7. Hľadajme talenty a držme si ich: Neriaďme sa len výborným životopisom a skúsenosťami, ale aj prirodzenou zvedavosťou a focusom na zákazníka. Takýto nováčik môže do agentúry priniesť nový vietor a zaujímavé riešenia.
  8. Sledujte financie: Klient by mal vedieť povedať, koľko peňazí chce do PR investovať a koľko chce vďaka tomu zarobiť.

Foto: pixabay.com