Toto sú trendy v komunikácii
V public relations existuje množstvo nástrojov a postupov, ktoré už roky overene fungujú. Na druhej strane, trendom a novinkám podlieha aj naša branža. Na to, ako sa bude vyvíjať oblasť komunikácie v nadchádzajúcom období, sa pozrela aj uznávaná expertka Diane Schwartz. Prinášame vám pohľad na tie najaktuálnejšie postupy i trendy, ktoré môžu fungovať aj vo vašej komunikácii:
- Stratégie: kľúčová záležitosť v PR, na ktorú nesmieme nikdy nesmieme zabudnúť. S klientom si vopred dohodnime, čo chceme dosiahnuť a ako to chceme dosiahnuť, bez toho spolupráca nebude fungovať.
- Storytelling: Médiami a sociálnymi sieťami hýbu príbehy a my ešte dodáme, že najmä tie vizuálne. Značka aj produkt môžu byť fantastické, no bez príbehu sú ako bez duše. Nechajme ich naše príbehy rozrozprávať zaujímavým známym ľuďom či influencerom.
- Influenceri: Sú stále v kurze a ešte nejaký čas budú. Spolupráce s nimi však dohadujme s citom. Niekedy klientovi pomôže menší, lokálny influencer, inokedy treba siahnuť po väčších menách. Koho teda voliť – to pomôže určiť aj zvolená komunikačná stratégia.
- Obsahový marketing: Píšme texty tak, ako to robia novinári. Neservírujme čitateľom nudné produktové správy, ponúknime im články, ktoré budú naozaj chcieť čítať.
- Dátový marketing: Povedzme si na rovinu, PR a marketing idú nielenže ruka v ruke, ale začínajú čoraz viac splývať. Začnime si preto sledovať aj marketingové dáta – pomôžu nám pri tvorbe kampaní.
- Umelá inteligencia: Trend, ktorý začína zasahovať aj naše spoločnosti. Chatbot vie napríklad komunikovať so zákazníkom a poslúžiť ako predavač. Niektoré značky už dnes využívajú napríklad virtuálne zrkadlo na predaj okuliarov, alebo filtre fotografií. Nezabúdajme však na to, že hlavnou zložkou komunikácie je vždy človek.
- Hľadajme talenty a držme si ich: Neriaďme sa len výborným životopisom a skúsenosťami, ale aj prirodzenou zvedavosťou a focusom na zákazníka. Takýto nováčik môže do agentúry priniesť nový vietor a zaujímavé riešenia.
- Sledujte financie: Klient by mal vedieť povedať, koľko peňazí chce do PR investovať a koľko chce vďaka tomu zarobiť.
Foto: pixabay.com