5 dôvodov, prečo je dôležité mať
PR stratégiu

Začať chŕliť tlačové správy, či každý deň bombardovať sociálne siete príspevkami nie je PR stratégia. Nižšie ponúkame pár dôvodov, prečo by mali mať značky vytvorenú vlastnú PR stratégiu a na čom ju stavať.

Profi PR je investícia, nie výdavok

  „Kvalitné PR“ sa netýka len veľkých hráčov na trhu  a už vôbec to nie je len akési iné pomenovanie pre marketingovú kampaň. Public relations je komplexná cesta, akou firma komunikuje smerom na svojich zákazníkov. Ako môže  PR stratégia ovplyvniť váš biznis?

  1. Povedomie o značke (brand awareness)

Na začiatok je dobré si uvedomiť, že aj vaša konkurencia chce dosiahnuť to, čo vy.  Možno ste jedinečný, máte konkurenčnú výhodu v niečom unikátnom, ale ak o tom nevedia vaši potenciálni klienti, je vám to na nič… Kvalitnou PR stratégiou totiž viete dosiahnuť, aby vás to správne publikum počulo a videlo. Budujete si brand aj image. Ideálne začnite čím skôr.

Dobrým príkladom je český Digitoo, ktorý sa venuje vývoju umelej inteligencie na digitalizáciu účtovných procesov. Startup výnimočný produktom i spôsobom, ako sa zakladateľka Karin Fuentes pustila do budovania brandu. Jednou z prvých krokov, ktoré urobila, bola investícia do PR, ktorá zahŕňala mediálnu publicitu. Pri oslovovaní investorov už nebola neznámym startupistom, investori i zákazníci poznali jej firmu i produkt už z médií = mala vybudované povedomie. Nemusíme asi vysvetľovať, ako to Digitoo pomohlo rýchlejšie  a efektívnejšie napredovať.

  1. Budujete svoju dôveryhodnosť

To, že o vás už niekto vie a pracujete na brand awareness, je super začiatok. Začiatok. Do budovania povedomia dokáže kvalitná PR stratégia dostať i to, aké pocity bude vyvolávať vaša značka u potenciálnych klientov. Čím budete známi? Ako budete budovať dôveru? Čo sú piliere vašej firmy, na akých hodnotách staviate? PR stratégia by mala smerovať vašu komunikáciu tak, aby dlhodobo zvyšovala reputáciu značky. Koniec koncov, public relations je o dlhodobom plánovaní.

  1. Zvýši príjmy

PR stratégovia nepracujú samostatne. Už dlhodobo platí, že okrem marketingu je public relations späté v spolupráci aj so salesom. Dáta o zákazníkoch a potenciálnych zákazníkoch vám umožnia lepšie cieliť PR komunikáciu v krátkodobom, strednodobom i dlhodobom horizonte využitím správneho mixu online médií, televízie, tlače, sociálnych sietí, CSR aktivít, eventov a podobne. Čo je dnes, v záplave toľkých komunikačných kanálov, akými môže firma komunikovať, extrémne dôležité.

  1. Buduje hodnotu značky

Dobrá povesť značky má niekedy ďaleko vyššiu hodnotu, než jej finančné imanie. Ako napríklad taký Amazon. Keď začínali, kládli dôraz viac na vytvorenie „dobrej“ značky, ako na zisky. A to im pomáha dodnes. Public relations stratégia by preto mala odrážať hodnoty a výnimočnosť značky a na základe toho následne komunikovať smerom von.

  1. Budete pripravení na krízu alebo problém

Kvalitná PR stratégia môže zabrániť tomu, aby sa z problému nestala rovno katastrofa. Ak pravidelne, konzistentne a cielene budujete meno svojej značky, vaši klienti budú mať pre vás isté pochopenie, lebo už máte vybudovanú hodnotu značky (dôvod č. 4) i dôveryhodnosť (dôvod č. 2). Pri probléme to môže byť práve PR stratégia a komunikačná stratégia, ktorá udrží vašu zákaznícku základňu nad vodou, kým vy problém vyriešite, či napravíte situáciu.

Skvelým dôkazom je spoločnosť Samsung a jej „horiace“ smartfóny v roku 2016. Keď niekoľko zariadení Galaxy Note 7 skončilo v plameňoch, pre Samsung to mohol znamenať koniec výroby. Reakcia značky? Jasná komunikácia smerom k zákazníkom a najatie 700 technických zamestnancov. Spotrebiteľmi i médiami bol tento krok prijatý až neočakávane dobre. Samsung však zachránilo to, že mu zákazníci v prvom rade dôverovali. Záver: Budovať si reputáciu dlho predtým, než dôjde k negatívnej udalosti a očakávať neočakávané, sú stratégie, ktoré sa nedajú poraziť.

Na záver

Najať si odborníkov na PR stratégiu a komunikáciu je skutočne najefektívnejší spôsob, ako využiť všetky výhody public relations vo svoj prospech. Dobrá PR agentúra má už skúsenosti, ktoré sú nad zlato, kontakty a vzťahy. Vie, ako komunikovať v médiách. Zo skúseností vie, čo funguje, čo nie a tiež u koho. Tak, ako sa starý dobrý Baťa nemontoval do montovania satelitných družíc – lebo vedel robiť dobre topánky, tak ich robil najlepšie ako vedel.

Sme Nextina, public relations agentúra a vieme vám pomôcť nastaviť a budovať PR stratégiu vašej firmy. Ozvite sa nám.

 

Zdroj: Jane Henry/ 7 reasons why you need PR strategy